2012. május 22.

CoH 2 - Első blikk

Adam Smith, a Rock Paper Shotgun újságírója járt a Relic irodájában, ahol jelenlegi állapotában bemutatták neki a Company of Heroes 2-t. Bár a játék csak jövőre fog megjelenni, Adam szerint még a töltényhüvelyek hangja is annak megfelelően változott, hogy milyen talajon érnek földet.


Cikk frissítve: 2012. 05. 23.

Az előző részhez hasonlóan egy-egy küldetés ezúttal sem fog teljes ezredeket felvonultatni, de a készítők igyekeztek különféle utalásokkal és játékmechanikai eszközökkel érzékeltetni, hogy a terület, amin katonáinkat vezényeljük, bizony egy nagy frontvonal közvetlen közelében helyezkedik el.
A kampány is sokkal nagyobb időt fog átölelni, mint az előd és annak kiegészítői. Nagyjából Sztálin 227-es számú hadparancsának kiadásától kezdve végigkövethetjük, ahogy a Vörös Hadsereg visszaszorítja a németeket, és végül elfoglalja Berlint.


A játékban bevezették az úgynevezett True Sight rendszert, mely azt eredményezi, hogy minden egység pontosan azt látja, amit az aktuális helyzetéből láthat. Ha egy fa vagy egy füstfelhő takarja a látómezejét, akkor nem tudja, hogy mi van amögött. Mivel így a csapataink a hátuk mögé sem látnak, mindig oda kell majd figyelnünk arra, hogy a fedezzék egymást. Persze cserébe ennek az érmének a túloldalán ott van az, hogy egy kis odafigyeléssel és ügyességgel rajtaüthetünk az elővigyázatlan ellenséges katonákon.
A True Sightot szépen kiegészíti az új AI. Ha egy kidőlő fa eltakarja az egységünk elől az addig tűz alatt tartott célpontot, akkor a lehetőségeihez mérten megpróbál új helyzetbe kerülni, ahonnan ismét ráláthat. Ugyanígy, ha a fedezékük megsemmisül, a katonák megpróbálnak minél előbb újat keresni a közelben, vagy legalábbis fekvő pozícióba vágni magukat, hogy kisebb eséllyel tudja lekaszálni őket az ellenfél.


A játékban természetesen rengeteg harckocsi lesz (a klasszikus szovjet T-34-est a képeken is felfedezhetjük). Érdekes és praktikus újítás, hogyha anélkül végzünk végzünk egy ellenséges jármű legénységével, hogy magát a kocsit nem semmisítjük meg, akkor a saját katonáink elfoglalhatják és vezethetik azt. Így egészen érdekes fordulatokat vehet egy-egy összecsapás.


Frissítés:
Befutott a Kotakus Stephen Totilo cikke is a bemutatóról. Amit ő említ még a fentiek mellet:

A játékban mindenütt jelenlévő hó komoly szerepet játszik a taktikában. Az egy dolog, hogy a különböző egységek különböző sebességgel tudnak haladni benne, és különféle nyomokat hagynak benne, de a hó tömörödik és formálódik is, így a gyalogság akár fedezékként is használhatja.
A nyomok idővel eltűnnek, ahogyan a gazdátlanul magára hagyott harckocsikat is szépen lassan belepi a hó, cserébe viszont, a robbanások szétvetik a havat, a tűz pedig szépen elolvasztja azt.

A tűz a másik dolog, amire Stephen jobban kitér, ugyanis ezt is szépen valósították meg a Relic fejlesztői. A faházakban megbúvó németeket géppuskatűz alá véve elterelhető a figyelmük, így a lángszórós komrádok közel tudnak kerülni és szépen fel tudják gyújtani az egész házat.
Sok múlik azon, hogy hol és hogyan vetünk be tüzet, már csak a hó miatt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése